Giorgio Armani
27. 12. 2009
Giorgio Armani
O Giorgio Armani sa vraví, že je návrhárom, ktorého „zoslalo nebo“. Narodil sa v roku 1934 v severnom Taliansku, v meste Piacenza. Svoje mladé roky neprežil ako návrhár, ale v úplne odlišnom odbore. Venoval sa štúdiu medicíny, ktorá spočiatku bola jeho najväčším koníčkom. Ako jeden z mála svetových návrhárov ho móda nesprevádzala už od detstva.
Giorgio Armani prežil prvý zlom až v roku 1964, ktorý mu zaručil dostať sa do módnej branže. Ako radový zamestnanec pracujúci pre značku La Rinascente dostal ponuku od známej módnej spoločnosti Nino Cerruti. Počas krátkej doby tak vznikla prvá Armaniho kolekcia pre mužov, ktorá niesla názov Hitman.
Štýl Armani – každý po ňom túži
Giorgio Armani odštartoval svoju úspešnú kariéru práve u značky Cerruti, skoro ale zistil, že to nie je meno značky, ale práve jeho modely, ktoré priťahujú zákazníkov. Giorgio Armani sa tak rozhodol „postaviť na vlastné nohy“ a založiť vlastnú značku, ktorá ponesie jeho meno.
V roku 1975, spoločne so Sergio Galeottim, sa Giorgio Armani už plne realizoval. V roku 1976 prišla zlomová kolekcia kabátov určených ako pre ženy, tak pre mužov, ktorá zahrňovala tradičnú módu vtedajšej doby a zároveň niečo nového, nevšedného, to, čo mnoho žien aj mužov stále viace priťahovalo. Po tejto zlomovej kolekcii si každý Armaniho štýl zamiloval. Charakteristické zvršky ladené do elegantných farieb sa stali horúcim módnym hitom, a tak je to dodnes.
Giorgio Armani je aj dnes stále na výslní
Giorgio Armani je stále na výslní, hoci sa vo svojej tvorbe drží svojho štýlu. Možno práve preto. Jeho osobité prevedenia sa nedajú porovnať s tvorbou žiadneho iného dizajnéra či značky. Naviac, Armaniho modely sú preslávené svojou nositeľnosťou, ktorá je pre zákazníkov taktiež dôležitá.
V súčasnosti značka Giorgio Armani ponúka nielen dámske a pánske módne kolekcie, ale tiež najrôznejšie doplnky ako sú topánky, kabelky, šperky a mnoho a mnoho ďalších.
Giorgio Armani – dôležité dátumy
1964 – Armani dostáva príležitosť dostať sa hlbšie do módnej branže
1970 – Giorgio Armani mal už dostatok skúseností, vďaka ktorým pôsobil hneď v niekoľkých módnych spoločnostiach
1980 – značka Armani vydáva jeden zo svojich prvých parfémov
1981 – vzniká dcérska značka Armani Junior pre deti
1982 – otvorený prvý veľmi úspešný butik v Miláne
1983 – značka expanduje do mnohých ďalších krajín
1992 – vznik Gio, obľúbené dámske vône
1995 – Armani navrhuje módne kolekcie pre golf a lyžovanie
1996 – mužský parfém Acqua di Gio
1997 – vzniká značka Armani Collezioni a je otvorených hneď niekoľko butikov
1999 – Emporio Armani
2000 – nový dámsky parfém Mania, Armani vydáva kozmetický rad pre ženy, založenie internetových stránok všetkých dcérskych značiek
2002 – Armani otvára v Miláne ďalšie zo svojich
Prehľad módných radov značky Armani
GIORGIO ARMANI: klasická dámska a pánska rada pret-a-porter.
EMPORIO ARMANI: pret-a-porter pre mladú generáciu.
ARMANI JUNIOR: móda pre deti do približne 14 rokov.
A/X ARMANI EXCHANGE: rada casual wear určená predovšetkým pre severoamerický a ázijský trh.
ARMANI COLEZIONI: kolekcia pre vybraných obchodníkov s oblečením.
ARMANI JEANS: džíny, košele a športové oblečenie.
ARMANI PRIVÉ: haute couture domu ARMANI.
Náhľad fotografií zo zložky Giorgio Armani
Nadpis
(Méno, 5. 1. 2016 12:35)